„Content is a king” – to prawda, że dobry content jest w stanie otworzyć drzwi do sukcesu. Jednak wbrew pozorom, tworzenie skutecznych treści nie jest takie łatwe. Dzisiaj trzeba wspiąć się na wyżyny, aby stworzyć takie treści, które będą w stanie zadowolić w szczególności tych najbardziej wymagających odbiorców.
Content w mailu i co jeszcze?
Skuteczny content marketing wymaga poznania rodzajów, jakie są dostępne. Otóż do dyspozycji ma są:
- e-booki – takie, które muszą mieć w sobie wartościową treść, jaka faktycznie będzie w stanie pozytywnie wpłynąć na myślenie odbiorców;
- content w mailu – oprócz tego, że chce się coś sprzedać, nie można zapominać o tym, jak ważna jest treść dodana, np. rabatem na zakupy w sklepie lub dostępem do wartościowych blogów, jakie umieszczone są na stronie;
- infografiki – jedna z najbardziej lubianych form, ponieważ doceniana jest za jej przejrzystość, jak również czytelność, świetnie nadaje się do zaprezentowania statystyk;
- podcasty – zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, jedna z najbardziej wiarygodnych form komunikacji, która doceniana jest przez współczesne grono konsumentów.
Skuteczny content marketing
U podstaw dobrych treści leżą tak naprawdę dwie kwestie. Jedna z nich to dobra organizacja pracy. Druga – empatia twórcy. Nie można także zapomnieć o tym, aby na bieżąco kontrolować poczynań konkurencji. W szczególności, jeżeli mowa jest o oferowanych przez nich treściach. Tak, aby nikt nie został oskarżony o plagiat, itd.
Podczas tworzenia różnego rodzaju treści, należy pamiętać o tym, jak ważne odwoływanie się do emocji. Podawanie tylko suchych faktów, na pewno nie będzie służyć firmie. Można pokazać to, co już wcześniej konkurencja pokazała. Należy jednak zwrócić uwagę na to np. w bardziej szczegółowy i wnikliwy sposób, dzięki czemu uda się przyciągnąć uwagę.
Content marketing dla firmy
Niezależnie od tego, czy chodzi o content w mailu, czy też w innej formie, należy zadbać o spójny wizerunek marki w publikowanych treściach. Konsumenci lubią, kiedy mają do czynienia z wyraźnymi osobistościami. Należy również postarać się być tam, gdzie konkurencji jeszcze nie było. Pozwoli to wyróżnić się spośród wielkiego tłumu. Czy warto ryzykować? Oczywiście, że tak. Chociaż należy podchodzić do tego świadomie. W końcu kto nie ryzykuje, ten tak naprawdę nic nie ma.
Skuteczny content marketing jest w stanie sprawić, że firma zostanie zauważona na rynku w gronie grupy docelowej. Pozwoli to na zwiększenie sprzedaży i cieszenie się większą ilością zysków.