sklep online Shopify

Prowadzenie własnego sklepu internetowego bardzo często jest żmudną i męczącą pracą po kilkanaście godzin dziennie. Warto wiedzieć, że wykorzystanie odpowiedniego sprzętu, jak i oprogramowania może znacząco usprawnić oraz umilić działanie w sklepie online. Na jakie rozwiązania warto postawić, by pracować mądrze, a nie ciężko?

Jaka platforma do prowadzenia sklepu online będzie najlepsza?

Wraz z rosnącą popularnością sklepów internetowych na rynku pojawiło się coraz więcej platform e-commerce, pozwalających na skuteczne prowadzenie ich – prezentowanie towaru i zarządzanie nim, sprzedaż oraz kontakty z klientami. Zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci wymagają, aby była ona wydajna i bezpieczna – kwestie te powinny być priorytetowe. Ponadto dla wielu właścicieli niezwykle istotne jest to, aby były one proste i szybkie do wdrożenia. Czym jeszcze powinien cechować się sklep online? Ważne jest, aby poruszanie się w nim był proste i intuicyjne – klient nie powinien czuć się zagubiony podczas zakupów. Istotną rolę odgrywają także ładny, a przy tym prosty design oraz możliwość jego personalizowania. Ponadto wybierając platformę e-commerce, warto zwrócić uwagę na: wsparcie sprzedaży oraz działań marketingowych, możliwość prowadzenia wielokanałowej sprzedaży oraz obszerny katalog wtyczek pozwalających na dowolne modyfikowanie i poszerzanie funkcjonalności platformy, możliwość dokonywania analiz. Sklep online Shopify (zapytaj o niego specjalistów z Wecanfly) skupia w sobie wszystkie pożądane cechy platformy e-commerce, przez co stanowi jedno z częściej wykorzystywanych rozwiązań. Ponadto na rynku znaleźć można również oprogramowania takie jak m.in.: Magento, Prestashop, WooCommerce, Shoplo.

Jakie inne oprogramowanie niezbędne jest do prowadzenia firmy?

Aby móc prowadzić działalność związaną ze sprzedażą na odległość konieczne jest zarejestrowanie firmy w CEIDG bądź KRS. W związku z tym w sklepie online niezwykle przydatne będzie oprogramowanie pozwalające na zarządzanie firmą, tak aby spełnić wszelkie wymagania stawiane przez prawo. Bardzo ważnym elementem w kwestii oprogramowania dla sklepu internetowego jest możliwość: prowadzenia księgowości, rejestrowania środków trwałych, wystawiania niezbędnych dokumentów oraz fakturowania i drukowania paragonów. Konieczna jest również pełna obsługa kadr i płac, a także: kontakt z klientami, możliwość przygotowywania ofert, wymiany dokumentów związanych ze sprzedażą oraz obsługi serwisowej dla osób, które będą chciały zrobić zwrot lub dokonać reklamacji. Ważne jest, aby oprogramowanie dla sklepu internetowego pozwalało na obsługę e-Deklaracji oraz Pracowniczych Planów Kapitałowych. W przypadku sklepu online pożądanymi funkcjonalnościami oprogramowania są także obsługa kurierów oraz plany lojalnościowe. Warto zaznaczyć, że gdy platforma e-commerce tego nie oferuje, warto skorzystać z także z programów pozwalających na: kontrolowanie stanów magazynowych, śledzenie sprzedaży, tworzenie analiz i raportów sprzedażowych. Wszystkie powyższe funkcje mogą być zaimplementowane w jednym produkcie, jak i wymuszać od sprzedającego kupno kilku odrębnych oprogramowań.

Jaki sprzęt będzie najlepszy do prowadzenia sklepu online?

Praca jako właściciel sklepu internetowego daje wiele radości i satysfakcji. Niestety minusem pracy na własny rachunek jest konieczność samodzielnego zadbania o wszelkie kwestie związane zarówno z oprogramowaniem, jak i sprzętem pozwalającym na wykonywanie pracy. Na jaki laptop zdecydować się prowadząc sklep internetowy? Przede wszystkim warto zadbać, aby był niewielki i poręczny. Dobrze jest wybrać sprzęt mniejszy niż 15 cali i lżejszy niż 2 kg. Dzięki temu będzie można bardzo łatwo wykorzystać go do pracy poza domem, a także zabrać ze sobą na spotkanie czy w podróż. Kolejnymi z ważnych aspektów, które powalają na usprawnienie pracy i zapewnienie jej wygody są: klawiatura (układ klawiszy, jak i obecność klawiatury numerycznej), touchpad, matowa matryca, duża liczba złączy i portów, a także standard łączności bezprzewodowej. W kwestii parametrów warto skupić się na pamięci RAM (im więcej, tym lepiej) oraz dysku (aktualnie jedynymi z najpopularniejszych i najlepszych na rynku są SSD). Ponadto w sprzęcie do prowadzenia sklepu internetowego należy zadbać o procesor np. Intel Core i5 i i7 oraz wysokiej jakości kartę graficzną, polecane są NVIDIA i GeForce GT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here