Dlaczego przy prowadzeniu biznesu nie możemy zapomnieć o pozycjonowaniu w Google Maps?

SEO, czyli search engine optimization to trudna sztuka. Chociaż dobre praktyki są wspólne dla specjalistów, to jednak o szczegóły można toczyć długie boje. Na szczęście są takie tematy, które nie budzą wątpliwości u nikogo. Jest nim między innymi właśnie pozycjonowanie w Google Maps. Czym jest, czy możemy przeprowadzić je sami, a może lepiej zlecić to agencji?

Google Maps to jedno z najprzydatniejszych narzędzi, jakie gigant internetowy kiedykolwiek wypuścił na rynek. Dzięki niemu jesteśmy w stanie odnaleźć się tam, gdzie wcześniej nie potrafiliśmy dotrzeć. Co więcej, może nam też podpowiedzieć dokąd dokładnie się udać po tym, jak już dotarliśmy na daną ulicę, czy do konkretnego miasta. W jaki sposób? Z pewnością każdy z Was już widział taką opcję, a zapewne nawet z niej korzystał. Co jeśli szukamy restauracji w okolicy? Albo konkretnego sklepu? Tutaj Google także przychodzi nam z pomocą. Dlatego właśnie pozycjonowanie w Google Maps jest tak ważne!

Dlaczego warto pozycjonować się w Google Maps?

Przede wszystkim dla lepszej widoczności. Tak jak w całym SEO, także tutaj chodzi przede wszystkim o to, by to właśnie nasza domena, nasz biznes był lepiej widoczny! Rynek w każdej branży jest nasycony. Musimy coraz bardziej kombinować ze wszystkim, aby dotrzeć do klienta i potencjalnego użytkownika. Internet zaś to potężna broń w tej walce. Wyobraźcie sobie opisaną ponizej sytuację. Wychodzicie ze spotkania z klientem. Jesteście na ulicy, której nie znacie. A jesteście głodni. Co teraz? Możecie oczywiście ruszyć przed siebie w poszukiwaniu odpowiedniego lokalu. Ale przecież mamy XXI wiek! W takiej sytuacji zapewne wyciągnęlibyście swojego smartfona i sprawdzili gdzie w okolicy znajdziecie coś dla siebie. A że przy tym sprawdzicie opinie – tym lepiej! Po to właśnie jest pozycjonowanie w Google Maps.

Dla jakich biznesów?

Przede wszystkim tych, które działają lokalnie. Jeśli prowadzisz działalność, która nastawiona jest na sprzedaż internetową, w takim przypadku wizytówka Google będzie istotna – oczywiście, ale nie aż tak, jak dla pana Janka, który prowadzi zakład krawiecki. Wszyscy Ci, których biznes opiera się głównie na klientach “z ulicy” muszą zadbać szczególnie o wizytówki i mapki.

Czy jesteśmy w stanie sami ją zoptymalizować?

Z pewnością. Znajdziemy ją na naszym koncie Google. Ale jednak kryje się tam sporo haczyków, na które możemy nie zwrócić uwagi. Jeśli chcemy, aby nasza firma uzyskała jak najlepsze wyniki w jak najkrótszym czasie, powinniśmy zadbać o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół. Dlatego, jeśli nie mamy żadnego doświadczenia w zakresie prowadzenia działalności w Internecie, nie mamy czasu bądź chęci – zatrudnijmy fachowców. Dobra agencja z pewnością podpowie na co zwrócić uwagę, jakich błędów się wystrzegać i o co zadbać. Jedną z takich agencji jest poznański anchor.team. Ta niewielka, ale prężnie działająca grupa młodych ludzi w krótkim czasie wyrobiła sobie doskonałą opinię wśród klientów. Po więcej informacji zapraszamy na ich stronę anchor.team.    

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here